Πόσους πυρήνες CPU χρειάζεστε πραγματικά για gaming;
Η άποψη ότι η τετραπύρηνη CPU αρκει για gaming πλέον δεν ισχύει – Ακόμα και οι υπολογιστές μεσαίας κατηγορίας διαθέτουν περισσότερους από τέσσερις πυρήνες, αλλά πόσοι είναι ο σωστός αριθμός όταν πρόκειται για τον υπολογιστή gaming;
Τα βασικά για τους πυρήνες και τα νήματα
Ένας πυρήνας CPU είναι ουσιαστικά ένας αυτόνομος επεξεργαστής. Μια τετραπύρηνη CPU διαθέτει ουσιαστικά τέσσερις CPU. Σήμερα, ο όρος “ΚΜΕ” (κεντρική – μονάδα – επεξεργασίας ) αναφέρεται συνήθως στο πακέτο ΚΜΕ και ο όρος “core” αναφέρεται στον αριθμό των ανεξάρτητων επεξεργαστών εντός του πακέτου.
Ο όρος “νήμα” είναι συντομογραφία για το “νήμα εκτέλεσης” και είναι απλώς ένα διατεταγμένο σύνολο εντολών που επεξεργάζεται η ΚΜΕ. Το λειτουργικό σύστημα χειρίζεται τα νήματα που αποστέλλονται στην ΚΜΕ για επεξεργασία. Αυτό περιλαμβάνει τόσο τα νήματα που απαιτεί το λειτουργικό σύστημα όσο και τις εφαρμογές λογισμικού που εκτελούνται στο εν λόγω λειτουργικό σύστημα.
Εάν έχετε μόνο έναν πυρήνα ΚΜΕ που μπορεί να επεξεργαστεί ένα μόνο νήμα, τότε το λειτουργικό σύστημα πρέπει να εναλλάσσει γρήγορα ποιο νήμα επεξεργάζεται αυτή τη στιγμή η ΚΜΕ. Έτσι, το multitasking είναι μια ψευδαίσθηση αν παίζετε μουσική, περιηγείστε στο διαδίκτυο και αντιγράφετε αρχεία στο παρασκήνιο σε έναν υπολογιστή με έναν πυρήνα. Η ΚΜΕ απλώς κάνει ταχυδακτυλουργία με τις διάφορες εργασίες τόσο γρήγορα ώστε, στην ανθρώπινη αντίληψή μας, όλα φαίνονται να συμβαίνουν ταυτόχρονα.
Πώς να δείτε πόσους πυρήνες έχει η CPU σας
Ωστόσο, αν έχετε πολλούς πυρήνες ΚΜΕ, μπορείτε να επεξεργάζεστε πολλαπλά νήματα παράλληλα μεταξύ τους, επιτρέποντας την πραγματική πολυδιεργασία. Το πιο σημαντικό είναι ότι αυξάνεται η επεξεργαστική ισχύς, καθώς κάθε νήμα έχει πρόσβαση σε μια ολόκληρη CPU αντί να μοιράζεται μία.
Εκτός από την ταυτόχρονη εκτέλεση πολλαπλών εφαρμογών με ένα νήμα, η ύπαρξη πολλαπλών πυρήνων CPU δίνει τη δυνατότητα σε μια εφαρμογή να χωριστεί σε πολλαπλά νήματα, εκμεταλλευόμενη την επιπλέον επεξεργαστική ισχύ που επιτρέπει αυτό.
Το πρόβλημα είναι ότι ορισμένοι τύποι εφαρμογών είναι δύσκολο να χωριστούν σε πολλαπλά νήματα. Αυτό σημαίνει ότι επωφελούνται περισσότερο από έναν ή δύο πυρήνες σε υψηλότερες ταχύτητες παρά από τέσσερις ή περισσότερους πυρήνες σε χαμηλότερες μέγιστες ταχύτητες.
Εργασίες όπως η χρήση της CPU για την απόδοση τρισδιάστατων σκηνών μπορούν να κατανεμηθούν σχεδόν τέλεια σε όσους πυρήνες θέλετε, αλλά οι προγραμματιστές βιντεοπαιχνιδιών δυσκολεύονταν να χρησιμοποιήσουν περισσότερους από δύο πυρήνες για μεγάλο χρονικό διάστημα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι τετραπύρηνες CPUs αποτελούν βασική CPU gaming για τόσο πολύ καιρό, με δύο πυρήνες να χειρίζονται το παιχνίδι και τους άλλους πυρήνες να χειρίζονται το λειτουργικό σύστημα και άλλες διεργασίες στο παρασκήνιο.
Ωστόσο, η “νηματοποίηση” των games βελτιώνεται σταθερά, καθώς οι προγραμματιστές καταφέρνουν να ασχοληθούν με τον προγραμματισμό για πολλαπλούς πυρήνες CPU. Οι σύγχρονες μηχανές παιχνιδιών μπορούν να ” γεννήσουν” περισσότερα από τέσσερα νήματα, αν και συχνά υπάρχουν μόνο ένα ή δύο “βαριά” νήματα που περιορίζονται από τις ταχύτητες ενός πυρήνα.
Οι κονσόλες έχουν οκτώ πυρήνες
Ένας λόγος για τον οποίο τίθεται το ερώτημα σχετικά με τον αριθμό των πυρήνων για τους υπολογιστές παιχνιδιών είναι ότι οι κονσόλες παιχνιδιών διαθέτουν περισσότερους από τέσσερις πυρήνες. Για παράδειγμα, τόσο το PlayStation 4 όσο και το PlayStation 5 διαθέτουν οκτώ φυσικούς πυρήνες CPU. Από αυτό προκύπτει ότι τα παιχνίδια που αναπτύσσονται για να τρέξουν σε αυτές τις κονσόλες θα πρέπει να κωδικοποιούνται ώστε να εκμεταλλεύονται όσο το δυνατόν περισσότερους πυρήνες, δεδομένου ότι κάθε μεμονωμένος πυρήνας σε μια κονσόλα παιχνιδιών συχνά προσφέρει μόνο μέτριες επιδόσεις.
Τα περισσότερα παιχνίδια στον υπολογιστή είναι κυκλοφορίες για πολλαπλές πλατφορμές, καθιστώντας τις κονσόλες τον μικρότερο κοινό παρονομαστή. Οι κονσόλες PlayStation 5 και Xbox Series χρησιμοποιούν αρχιτεκτονική υλικού PC, και στην περίπτωση του Xbox, έχουμε να κάνουμε ακόμη και με μια κάπως τροποποιημένη έκδοση των Windows.
Ωστόσο, τα παιχνίδια που μεταφέρονται από αυτές τις κονσόλες σε PC λειτουργούν γενικά μια χαρά σε συστήματα τετραπύρηνων επεξεργαστών ή στις εξαπύρηνες CPU που φαίνεται να είναι η ολοένα και πιο δημοφιλής επιλογή για τα συστήματα παιχνιδιών αρχικής και μεσαίας κατηγορίας. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στις περισσότερες περιπτώσεις, τα σύγχρονα παιχνίδια αναφέρουν τετραπύρηνες CPU ως ελάχιστη απαίτηση, και το ελάχιστο δεν σημαίνει ότι θα έχετε την καλύτερη απόδοση.
Τι ειναι το hyperthreading ?
Στη συζήτηση για τους πυρήνες και τα νήματα της CPU, πρέπει να αφιερώσουμε λίγο χρόνο για να μιλήσουμε για το hyperthreading. Πρόκειται για το εμπορικό όνομα της Intel για μια τεχνική γνωστή ως συμμετρικό πολυνημάτωμα (Symmetrical Multi-Threading – SMT), αλλά συχνά χρησιμοποιείται για να περιγράψει όλα τα SMT ανεξάρτητα από τη μάρκα της CPU.